Michael Jordan (55 de ani) a fost unul dintre cei mai buni si iubiți jucători de baschet din lume, cu o carieră fabuloasă, devenind un adevărat campion încă de tânăr, distrugand încet, dar sigur, record după record. Michael Jordan a debutat în NBA în 1984 pentru Chicago Bulls, dar abia în 1991 a câștigat primul campionat cu Bulls. Datorită slam dunk-urilor care l-au făcut celebru încă de când era un puști, a primit de la fani porecla „Air Jordan”.
Pe plan individual, chiar dacă acesta a avut 3 retrageri din baschet, a cucerit tot ce se putea cuceri: 5 premii MVP, 3 premii MVP la All-Star Game, 10 titluri de golgheter, 3 titluri de intercepții, 6 premii MVP ale Finalelor NBA, iar în 1988 premiul de apărătorul anului, fiind considerat pe durata carierei sale unul dintre cei mai buni apărători din istorie.
INIȚIAL, SPONSORIZAT DE CONVERSE
Imaginea lui Jordan a fost la începuturi asociată cu Converse, însă ceva lipsea pentru marele jucător american. Acesta dorea să poarte în NBA marca Adidas, firma sa preferată, însă aceștia nu făceau nicio ofertă pentru a-l convinge pe starul american să semneze un contract cu ei. Converse scăzuse si nu putea să îndeplinească cerințele lui Michael. Însă nici Adidas.
Lumea era fascinată de jocul lui Jordan, iar unul dintre primii afro-americani celebri, cu un cuvânt greu de spus in lumea sportului, dar și foarte controversat, OJ Simpson, declarând în 1984: „Puștiul din Carolina de Nord, el este noul eu, trebuie să semnăm cu el”.
„Juice„ era vice-președinte pentru brand-ul de încălțăminte Spot-Blid, sneakerși deținuți de compania Hyde Athletic, și îi promiteau lui Jordan că el va fii viitoarea imagine a companiei.
NIKE, UN BRAND ÎN PLINĂ‚ ASCENSIUNE
Blue Ribbon Sports, acesta a fost inițial numele mult cunoscutului brand Nike. Acesta a fost schimbat în ceea ce este probabil una dintre cele mai cunoscute firme de articole sportive din lume în 1978.
Într-o plină creștere de capital și de imagine, după succesul lui Carl Lewis la Olimpiada de Vară din Los Angeles 1984. David Falk, agentul lui Michael, dorea ca acesta să încalțe adidași de la firma americană, însă starul era de o cu totul altă părere. Aflat în criză de idei, a apelat la o metodă inedită de a-l urca pe Jordan în avion pentru a-l duce la întâlnirea cu gigantul de haine sportive. I-a sunat părinții. Și aceasta a fost mișcarea câștigătoare.
Ajuns într-un final în sediul celor de la Nike, Peter Moore, designer-ul primului model de Air Jordan, i-a prezentat acestuia schițele pentru propria sa încălțăminte. Răspunsul lui Michael a venit pe loc: „Îmi place Adidas pentru că au talpa joasă”, replica fiind una neasteptată pentru acea vreme: „Îi putem personaliza așa cum dorești”. Până atunci, starul american nu purtase niciodată adidași de la Nike.
AMENZI DIN CAUZA ÎNCĂ‚LȚĂ‚MINTEI
Odată semnat cu Nike, pentru un contract fabulos la vremea respectivă, de circa $500.000 pe an, primul model avea să fie unul alb-roșu, prea mult roșu în schimb pentru conduita celor din NBA, care aveau un regulament strict în privința echipamentului, acesta fiind necesar să fie alb. O amendă de $5000 în fiecare meci în care Jordan purta sneakerșii, dar popularitatea modelului Air Jordan 1 creștea zilnic, iar Nike s-a oferit să plătească bucuroasă fiecare amendă, fiind nevoită în cele din urmă să scoată un model alb. Istoria este bine cunoscută, modelul Air Jordan fiind și în prezent la fel de popular.
Cine s-ar fi gândit că o echipă de fotbal poate fi sponsorizată de un brand bazat exclusiv pe baschet? Ei bine, Parisul a demonstrat încă o dată că imaginea contează enorm în zilele noastre, și au ajuns la un acord cu Jordan, o filială a brandului american Nike. Deși aflată sub tutela Nike, sponsor în acest moment al echipei PSG, contractul este diferit de cel firmat de francezi cu gigantul american, fiind un contract separat, pe 3 ani. Parteneriatul nu este unul întâmplător, dat fiind faptul că Michael a tot cochetat în ultimele luni cu Parisul, dar și cu starul acestora, Neymar JR.
În 2016, acesta a deschis un magazin Jordan în Paris, iar în același an a încheiat un parteneriat cu Neymar pentru o pereche personalizată de adidași numiți Neymar Air Jordan 5 Low. În 2017, brandul Jordan a ajuns si pe pieptul Federației Franceze de Baschet, producând echipamente pentru echipele naționale de juniori, dar si pentru echipele de baschet 3×3.
Această lovitură de imagine va aduce echipei franceze o creștere de popularitate mai ales în America, unde fotbalul nu este atat de popular precum baschetul, baseballul sau fotbalul american. Hainele Jordan sunt foarte iubite si populare în SUA și cu siguranță PSG se va bucura de o creștere semnificantă de produse în continentul american.
PSG va purta logo-ul Jordan doar în partidele UEFA Champions League, unde PSG a debutat cu stângul marți, pe Anfield, pierzând 3-2 cu un gol primit în minutul 90+2. Un începând „șchiop”, având în vedere noua imagine a băieților lui Thomas Tuchel.
Articol scris de Alexandru MONE
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER